December 2, 2010

sick

in the name of Allah the most gracious and the most merciful



lumrah manusia
tak lumrah aku
aku tak kan sedar kalau orang tak tegur itu salah aku
jangan marah aku belakang
kutuk aku caci aku hina aku belakang
cakap depan
jangan jadi pondan
tunjuk sikit jantan
pondan lagi berani cakap depan
pantang kena tembak sepuluh kali dia tibai
harap maklum
aku mungkin buat macam tu
tapi aku bukan macam tu
kau tahu apa
aku tak rasapun kau kenal aku
nak lawan siapa kenal siapa lagi dalam
tak payah
aku rasa duadua kalah
aku memang suka sangat kau kata apa kau nak kata
memang hak kau nak keluar apa sahaja
kalau nak keluar
keluarkan
ni
aku hidup lagi
cakap depandepan
jangan tunggu aku mati
baru nak hebah buruk baik aku
tak perlu
terimakasih
jangan tambah azab mati aku
supaya aku tak macam orang bodoh
bila dapat tahu kau marah aku
bila depan kau purapura macam semua elok
bodoh kan aku?
memang aku bising kadangkadang
bila aku gembira aku bising
salah kah?
oh mengganggu engkau?
maaf
maaf
banyak salah aku bila aku berkatakata
susah pulak aku nak mohon ampun dari kau
bila aku sakitkan hati kau
lukakan hati kau
tapi bila aku diam
kau mula
kata aku bosan
kata aku balas dendam
pernah kau fikir
timbang balik ayat yang kau keluarkan sebelum kau tuduh melulu
mungkin ada
aku yang buta
sakittt
aku yang bodoh
aku diam aku fikir banyak
aku diam aku simpan katakata kesat yang nak keluar
aku diam pendam amarah aku yang buakbuak
aku diam supaya reda semua hasut syaitan
aku diam supaya tak banyak katakata bodoh yang akan keluar
aku diam supaya tak sakitkan hati kau
aku diam supaya kau cuba faham
pernah kau faham
aku tahu kau faham
harap
adat manusia
memang semua buat salah
beza banyak sikit berat ringan
aku manusia paling lemah
mungkin
aku buat salah besar dan berat
kan?
puas
aku mengaku ini
sila lega
dengar sini
rasa dalam hati
perlu jaga
aku cuba sedaya upaya
sedapkan hati semua
tapi percayalah
susah bukan senang
tapi aku cuba
aku cuba jaga semua
bila semua hilang aku cuba kejar
aku memang pendam sebab ia akan hilang
hilang sendiri
itu cara aku
diam cara aku meditasi
bising cara aku hiburkan diri
terimakasih tegur itu ini
tapi ini aku
sila terima
walau tiada rasa sekalipun
beritahu
aku ini aku
sila terima

aku belajar
terima semua benda
resmi hidup
belajar
tapi kenyataan dan fakta mana mungkin
dikoyak tampal sana sini
diperbetulkan

maaf
ini aku
sila terima



selsema panaskan hati aku


exam.tamat sudah.nanti.aku cerita.





p/s : jangan cakap belakang sampai aku tahu.


No comments: